Je Vaše firma či obchůdek dostatečně na očích? Aneb na reklamě záleží.

18.7.2018

Pokud není Vaše firma, produkt či služba vidět, jednoduše pro zákazníky neexistuje. Jak by se o ní jinak totiž mohli dozvědět? A naopak, pokud je viditelná a pro zákazníka je reklamní sdělení srozumitelné, je velká šance, že budete v podnikání úspěšní. Samozřejmě stejně tak záleží na tom, zda existuje reálná poptávka po té či oné službě, jaké jsou reference od stávajících zákazníků a jejich spokojenost s firmou. Berme však v potaz to, že máte skvělou službu a že pro zákazníky odvádíte kvalitní a poctivou práci, stejně jako my v Grafstudiu ;-).Teď si jen pohrát trochu s propagací…

Jaké jsou základní pilíře reklamy a v čem Vám naše reklamní agentura může pomoci?

Možnosti reklamy jsou zvláště v dnešní době obrovské. Vytvořme si modelový příklad, na němž vše rozebereme.

Řekněme, že vlastníte malý kamenný obchůdek s kosmetikou a přípravky pro péčí o tělo. Je umístěn mimo centrum menšího města, ale na dostatečně frekventované ulici. Na co byste se v tomto případě měli soustředit? (Dané služby budou seřazeny nikoliv nezbytně podle jejich důležitosti.)

Polep výlohy obchůdku (naprosto stěžejní)

Polep výlohy by měl být alfou a omegou a úplným začátkem v propagaci obchůdku. Kamenný obchůdek získá nejvíce tzv. kolemjdoucích zákazníků. Lidé po práci nebo na procházce půjdou kolem, a pokud je zaujme perfektně zpracovaná výloha, většina z nich i jen ze zvědavosti obchůdek navštíví.

polep výlohy

Pokud se obchod nachází např. v patře větší budovy, je třeba připravit i menší plechový či plastový štítek k umístění na dům (v rámci orientačního systému budovy, ke zvonku budovy apod.).

Některá z forem lehce přenositelné reklamy

Reklamní stojan – áčko

Dalším základním reklamním prvkem by měla být přenositelná exteriérová reklama. Díky ní lehce upozorníte na právě probíhající slevovou akci, nový sortiment, provozní novinky a podobně. Pro tyto účely se především hodí:

Polep služebního auta

Pokud jezdíte po městě např. za zákazníky (doručení do domu, konzultace apod.), je skvělé mít na služebním autě decentní polep či reklamní celopolep, na němž bude reklama také. Je to v dnešní době stále oblíbenější forma reklamy, do které se vyplatí investovat.

Reklamní polepy aut patří do kategorie mobilní reklamy. Nezapomínejte na to, že reklama, která je jenom na na jednom místě (např. polep výlohy), není dostatečně efektivní a může zcela minout určitou skupinu lidí, a možná právě mezi nimi jsou vaši potenciální zákazníci. Další nespornou výhodou je dlouhá životnost polepů.

reklamní polepy aut společnosti Dalap

Webové stránky, facebookové stránky, případně PPC reklama

V případě kamenného obchůdku nejsou tyto kanály zase tak stěžejní, na druhou stranu, kdo dnes není na internetu (a facebooku), jako by neexistoval.

Nechte si vytvořit moderní webové stránky, díky kterým získáte další zcela nové zákazníky, které hledají Vaše služby. Stránky podpořené cílenou PPC reklamou jsou pro mnoho firem v dnešní době nejdůležitějším prodejním kanálem.

Pokud nechcete do tvorby webu investovat nebo se Vám zdají pro Vaše účely www stránky zbytečné, určitě si vytvořte alespoň facebookovou stránku. Nic to nestojí a efekt je obrovský. Díky této stránce můžete stávající i potenciální zákazníky informovat o nových slevových akcích ve Vašem obchůdku. Jedná se ve své podstatě o takovou virtuální výlohu :-).

Nezapomínejte ani na důležité firemní předměty: vizitky a razítka

Samozřejmostí by pro Vás mělo být pořízení vlastních vizitek s kontaktními údaji na Vás a adresou obchůdku. Na faktury a stvrzenky pak také budete potřebovat razítko s fakturačními údaji Vaší firmy.

Výroba a tisk vizitek

Reklamní plachty či billboardy

Pokud máte vyřešeny výše zmíněné segmenty reklamy, výborně. Teď už stačí jen optimalizovat a vyzkoušet další pokročilejší formy propagace, které nejsou zcela nezbytné, za to mohou přivést další spoustu zákazníků. K těmto formám patří samozřejmě reklamní plachty a billboardy umístěné dobře na viditelném místě upozorňující na Váš obchůdek (z protější části ulice, na kraji města apod.), k tomu možná bude potřeba i výšková plošina a odborné vylepení billboardu).

Reklamní plachty jsou vhodně zvolená reklama, která může přivést mnoho dalších zákazníků k vašemu obchůdku. Je velká šance, že řada kolemjdoucích daná reklama zaujme a podle kontaktu na plachtě či billboardu poté vyhledá Vaše služby.

Reklamní předměty pro zákazníky

Opravdu si svých zákazníků vážíte? Pak jim nabídněte i něco zdarma, jen tak, jako pozornost. Může se jednat o reklamní předměty pro zákazníky (potisk igelitových tašek, dárkové taštičky, …) či reklamní textil. Při nákupu např. nad určitou částku dejte zákazníkovi zdarma tričko s logem obchůdku apod.

Propagační letáky či plakáty

Věřte tomu nebo ne, i v roce 2018 poměrně dobře fungují tištěné plakátky do schránek zákazníků. Myslete na to, že především starší část populace není na internetu stále tak zběhlá, jako jejich potomci. Plakátky však můžete dávat i klientům do tašky s produkty, rozdávat je před obchodem apod.

V případě doručování plakátků do schránek myslete na to, že je třeba zajistit i spolehlivou rozesílku.

Tisk letáků

Líbí se Vám tato analýza? Kontaktuje nás, pokud chcete připravit zcela zdarma podobný rozbor pro Vaše podnikání.

Které formy propagace budou pro Vaše účely nejlepší? Zde se vždy vyplatí před zamýšlenou realizací konzultace s odborníky, kteří Vám dovedou vysvětlit výhody či nevýhody nejpoužívanějších řešení.

Přesně podle Vašich potřeb, formy podnikání a segmentu trhu Vám připravíme seznam, co všechno budete od grafické agentury potřebovat pro efektivní propagaci.